Facebook Pieter Pot
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Facebook Pieter Pot
De online verpakkingsarme supermarkt Pieter Pot heropent volgende dinsdag zowel in Vlaanderen als Nederland, nadat het bedrijf eerder in faillissement ging.
In een mail aan zijn klanten laat Pieter Pot weten dat het volgende dinsdag de deuren van zijn virtuele winkel opnieuw opent in Vlaanderen en Nederland. Klanten kunnen dan via de app opnieuw producten bestellen. De online winkel komt wel in een iets andere gedaante: het vullen, verwerken van bestellingen, het bezorgen en het wassen van potten en bokalen gebeurt door externe partners en het assortiment is afgeslankt in functie van winstgevendheid. De nadruk zal liggen op basisproducten zoals rijst, pasta, olijfolie, ontbijtgranen en noten. Samen met de klanten zal Pieter Pot ook bekijken of ‘next day delivery’ wel een noodzaak is en niet vervangen kan worden door een aantal vaste levermomenten per week. Eén van de voorwaarden waaronder het bedrijf kon herstarten was het oplossen van het probleem van de oude statiegeldtegoeden van klanten, die vervallen waren door het faillissement. Pieter Pot kan die terugbetaling nog niet aan, zegt oprichter Jouri Schoemaker in een video: “Het zou betekenen dat de eerste tienduizend bestellingen gratis zijn. (…) We hebben een creatieve oplossing bedacht. Jullie kunnen maar maximaal 10% per bestelling uitgeven. Eigenlijk krijg je dus op elke bestelling 10% korting, tot dat je je oude tegoeden volledig hebt gebruikt.” Nieuwe statiegelden – die verlaagd zijn naar 1 euro per pot – kunnen wel volledig uitgegeven worden. Oude potten inleveren tegen 2 euro kan nog tot 21 april. Wie zijn tegoeden terug wil, moet tegen dan dus voldoende bestellingen plaatsen. Schoemaker geeft aan dat Pieter Pot lessen getrokken heeft uit het faillissement en blijft ervan overtuigd dat er plaats is voor een rendabele verpakkingsvrije online supermarkt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?