PepsiCo heeft een franchiseovereenkomst gesloten met Royal Unibrew voor een groot deel van haar drankenactiviteiten in België en Luxemburg. Dat maakten de twee bedrijven bekend in een persbericht.

Na de aankondiging van haar ambitieuze investeringsprogramma vorige week, waarbij PepsiCo maar liefst 200 miljoen euro in zijn chipsfabriek in Veurne zal pompen, laat het bedrijf nu weten dat het een franchiseovereenkomst heeft gesloten met Royal Unibrew voor een groot deel van haar drankactiviteiten in België en Luxemburg. Concreet zal Royal Unibrew vanaf het derde kwartaal de verantwoordelijkheid voor het bottelen en de verkoop van de koolzuurhoudende dranken van PepsiCo in België en Luxemburg (waaronder Pepsi, Pepsi Zero en 7UP) voor haar rekening nemen, net als de distributie van Looza. Daarnaast zal Royal Unibrew de field sales-activiteiten van het snackportfolio van PepsiCo met merken als Lay’s, Doritos en Cheetos ondersteunen. PepsiCo, dat al samenwerkt met Royal Unibrew in 6 andere Europese markten, hoopt dankzij deze samenwerking haar drankenactiviteiten te versterken en haar merken te laten groeien. "Met dit strategische samenwerkingsverband laten we onze geliefde merken groeien, terwijl we onze merkaanwezigheid en productkwaliteit in België en Luxemburg verhogen", verklaart Miet Delmotte, general manager bij PepsiCo BeLux. "Met haar gevestigde reputatie zal Royal Unibrew haar uitgebreide ervaring en innovatieve aanpak toevoegen aan onze activiteiten in België en Luxemburg waardoor wij concurrerender kunnen worden in deze markten."