We snakken naar de lente, en dus ook naar BBQ- en andere gelegenheden om lekkere sauzen en smaakmakers boven te halen. Products & Brands Group brengt zijn brede gamma (inclusief in/outs) van smaakmakers onder de aandacht, met een indrukwekkende activatie, ondersteund met hun eigen inspiratie en consumentenplatform: De Smaakclub. ‘Eatertainment’ op zijn best! 

Het lente- en zomerseizoen breekt aan, en dat betekent alle hens aan dek voor sauzen en smaakmakers. Logisch, want consumenten gaan op zoek naar meer sauzen, condimenten en inspiratie tijdens het BBQ-seizoen. Products & Brands Group heeft merken in huis die voor consumenten en retailers zo goed als onmisbaar zijn — Kikkoman, TABASCO®, Maille, Ponti en Lesieur — en heeft daar dit jaar mooie plannen mee.

Sterke cross-brand activatie

P&B Group wil activeren en cross-brand inspireren. Met een 360°-activatie zorgt het voor veel impact en een groei van de hele categorie, met inbegrip van inspirerende recepten, verleidelijke nieuwigheden en in/outs. De instore activatie – met cross category pick & mix-promo’s, displays, second placements en zichtbaarheid in het schap met onder meer wobblers – krijgt een vervolg op sociale netwerken (Instagram en TikTok). Telkens met een link naar het Smaakclub-platform! Er lopen ook inspirerende campagnes op de socials van de merken zelf. Een mooi voorbeeld is de ‘fire the umami’-campagne van Kikkoman.

Daarnaast zijn er above the lines-campagnes, zoals samenwerkingen met Loïc Food Cuisine, SOS Piet XL en Njam TV. “Door het integreren van bepaalde producten in zomerse (BBQ-)maaltijden tonen we de toegankelijkheid van die producten”, zegt Hanne Peeters, brand manager smaakmakers bij P&B Group.

Breng receptinspiratie en waarde in je winkel met een brede range smaakmakers.

Hanne Peeters
Hanne Peeters, brand manager smaakmakers bij P&B Group

Inspiratie werkt

Het BBQ-seizoen is het moment bij uitstek waarop mensen op zoek gaan naar manieren en producten om zichzelf en eventuele gasten te verwennen. Inspiratie speelt hier een grote rol: mensen eten niet enkel functioneel en met de huidige trend van ‘eatertainment’ mag de maaltijd altijd een beetje ‘showtime’ zijn. Het eten moet lekker, gezond, Instagrammable en met een bepaalde beleving zijn. P&B Group wil daarom activeren en inspireren. “Met onze BBQ-activatie tonen we consumenten hoe ze producten kunnen gebruiken”, zegt Hanne Peeters. “En dit hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. We willen net laten zien hoe je op een toegankelijke manier je maaltijden meer smaak geeft.”

Met Maille Mayonnaise en TABASCO® Sriracha maak je een srirachamayonaise. Ponti Balsamico en Kikkoman Sojasaus zorgen voor een supermarinade voor ribbetjes. Een logische stap is de pick & mix-promo met bijhorende displays. “Met een brede range, promo’s en lekkere BBQ-recepten laten we het barbecueseizoen leven op de winkelvloer.” 

De Smaakclub

In 2023 startte P&B Group De Smaakclub, in eerste instantie om inzicht te verkrijgen in de wensen en noden van de consument. Dankzij enquêtes, proefsessies en lekkere smaakpakketten traden al meer dan 2.000 consumenten toe tot de nieuwe club foodlovers.

“Op vraag van die clubleden hebben we het luik ‘inspiratie’ uitgebreid. Mensen willen echt geïnspireerd worden, ook over de combinatie van meerdere smaakmakers”, zegt Hanne Peeters. “Dat bleek ook tijdens Antwerpen Proeft en Horeca Expo, waar we met de hele range stonden. We zagen veel interesse voor die breedheid én noteerden een grote vraag naar recepten om met die verschillende producten aan de slag te gaan.” 

Display pick&mix, products & brands
©

P&B Group

Inspiratie op maat van jouw winkel & klanten

Voor een optimalisatie van het barbecueseizoen wordt per enseigne en per winkel het ideale portfolio, de beste opstelling van displays en second placements bekeken. “Onze dedicated field sales force is een absolute meerwaarde voor de winkels, door de duurzame relatie met de winkelverantwoordelijke, de marktkennis van ons team en de breedte van de range van interessante producten”, zegt Hanne Peeters. “Een rechte weg naar meer omzet voor de winkels ...”  

Zorg voor een uitgebreid portfolio smaakmakers in jouw schap tijdens BBQ-seizoen.

Hanne Peeters
Hanne Peeters, brand manager smaakmakers bij P&B Group
Tabasco pack
©

P&B Group

Breder dan je denkt

Het gamma van smaakmakers is breder dan velen denken. Zo heeft TABASCO® een wijde range pepersauzen, waarvan er 5 op de mixed BBQ display van P&B Group staan: de Rode, Groene, Habanero, Sriracha en de Sweet & Spicy TABASCO® pepersaus. “Het barbecueseizoen is een mooie gelegenheid om dat héle gamma naar voren te schuiven”, zegt Hanne. Het mag duidelijk zijn: smaakmakers verrijken het schap van de retailer en verrijken de maaltijden van de consument. Ook Kikkoman is zoveel meer dan enkel sojasaus. Dankzij het fermentatieproces van 6 maanden heeft Kikkoman geen bewaarmiddelen én een rijke umamismaak. Dit maakt het een ideale smaakmaker voor marinades en dressings. Bovendien kan je deze marinades en dressings eenvoudig verrijken met één van de Ponti-azijnen of jouw favoriete Maille-mosterd.

Nieuwigheden en in/outs

 “Mensen gaan meer sauzen gebruiken én gaan ook op zoek naar ‘speciallekes’”, zegt Hanne. P&B Group heeft de producten én de kennis in huis om samen met de retailer in te spelen op de noden van de consument en meerwaarde te creëren voor de hele categorie. Zo wordt er perfect ingespeeld op de trend van creatieve gifting met een tijdelijk TABASCO® giftpack, gevuld met 5 verschillende pepersauzen. Onderzoek toont bovendien dat consumenten op zoek gaan naar verpakkingen die inspelen op hun noden en op de convenience trend surfen. Daarom komt Maille met hun authentieke Dijon Mosterd Orginal en Honing Mosterd verpakt in squeezeflessen. TABASCO® breidt dan weer de range uit van squeezes na Sriracha en Sweet & Spicy met een Buffalo-saus in een squeezefles. Ideaal om jouw bordje BBQ mee te personaliseren of om mee te nemen naar een zomerse picknick. Nog bij Maille zijn er de ‘fish & meat-sauzen’ Bearnaise, Bourguignonne en aïoli. “We zien ook dat de Poké, Panko, Seasoning for sushi en Terriyaki-sauzen van Kikkoman meer in trek zijn tijdens de zomer en spelen deze uit als in/out waar ze niet vast op het schap staan, net als de antipasti van Ponti.”

Moutarde Maille, P&B
©

P&B Group

P&B group en De Smaakmakers 

Als full service distributeur zet Products and Brands Group merken, producten en categorieën optimaal in de markt, aan de hand van data- en expertisegedreven inzichten. “Zo brengen wij mooie activaties met verschillende merken dankzij een synergie tussen marketing, sales en klanten. Instore worden deze activaties versterkt door onze field sales force”, klinkt het. P&B Group brengt met sterke merken binnen de smaakmakers een 360°-activatie waarbij met pick & mix-promo’s, instore visibiliteit, online & TV-campagnes inspiratie wordt gebracht om de categorie te doen groeien.