Carrefour heeft een parodie gemaakt op het bekende kunstwerk van de Italiaan Maurizio Cattelan, die een banaan aan de muur had vastgemaakt met een stuk ducktape. Een meer dan geslaagde marketingstunt, want de post van Carrefour is ondertussen meer dan 21.300 keer gedeeld en kreeg ruim 7.500 likes op Facebook.

U herinnert het zich vast nog wel: tijdens de bekende kunstbeurs Art Basel in Miami pakte de Italiaan Maurizio Cattelan uit met een wel erg opmerkelijk kunstwerk. Zo plakte hij een doodgewone banaan tegen de muur met een stuk ducktape, waardoor de banaan plots een pak meer waard was en uiteindelijk verkocht werd voor zo’n 130.000 dollar. De ideale situatie voor een parodie, zo dacht Carrefour, dat maandagochtend een ludieke post de wereld instuurde waarop de retailer zijn eigen parodie maakte op het kunstwerk. Een schot in de roos, zo blijkt nu, want sinds de retailer de post maandag de wereld instuurde, lijkt er maar geen einde te komen aan de duizenden likes, shares en comments op Facebook. Momenteel werd de post al meer dan 21.300 keer gedeeld, volgden er een duizendtal commenteer en kreeg de post bovendien meer dan 7.500 likes.

In de parodie van Carrefour zien we groenten en fruit van de retailer die tegen de muur zijn vastgeplakt met ducktape en vergezeld worden van de slogan: “Dankzij Carrefour is bio koken een kunst binnen het bereik van iedereen.” Een geniaal idee dat Carrefour uitwerkte in samenwerking met het persagentschap Ogilvy en dat de retailer nu “zijn beste post van 2019” oplevert, getuigt Carrefour.