Dat Amazon de bio-supermarktketen Whole Foods koopt, kwam voor velen als een donderslag bij heldere hemel. Getuige daarvan de reactie op de beurs. Toch kwam het nieuws voor velen niet als een verrassing. Daar zijn twee goede redenen voor. Een eerste is dat de online en offline consumentenbeleving naar elkaar toe groeien. Een tweede is dat Amazon zijn ambities in de voedingssector alleen kon waarmaken als hij de logistieke kost naar beneden trok. Wat niet kan met thuisleveringen, wel met ‘click and collect’. En daarvoor is een winkelnetwerk voor nodig.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?