De redactie blikt nog een laatste keer terug op de opmerkelijkste concepten en/of campagnes van het voorbije jaar. Wat sprong er in het oog? Wat is er belangrijk en/of innovatief geweest in de retail en FMCG het voorbije jaar? Vier leden van de redactie van Gondola Magazine schuiven hun persoonlijke keuze naar voor. Vandaag: Géry Brusselmans kiest voor de Nutri-Score.

In korte tijd is de nieuwe 'gezondheidsindex', ondersteund door de FOD Volksgezondheid, uitgegroeid tot een label waar niemand op de markt om heen kan, met honderden producten die hun Nutri-Score vermelden op de verpakking. Net zoals het bio-label is het een te duchten marketinginstrument geworden. Wat is er beter dan te kunnen uitpakken met een Nutri-Score A en het te kunnen vergelijken met een product dat een minder goede score heeft? De grote distributieketens beseffen dat ook, zoals de campagne van Delhaize in begin september toont. De supermarkt pakte uit met promoties bij producten die een Nutri-Score A of B haalden.