Anthony Planus
Exclusief
Anthony Planus
Vorige week presenteerde Carrefour België op zijn jaarlijkse salon de vier concepten waarop het zich in de toekomst wil richten om zo dicht mogelijk bij de trends en aspiraties van de hedendaagse consument te blijven. Een overzicht.
Het eerste concept dat Carrefour België wil ontwikkelen, richt zich op Italiaanse voeding, zowel droog als vers. “Met dit concept willen we meer focussen op delicatessen”, legt Yves Van Brustem, concept manager bij Carrefour, uit. “Vorig jaar hebben we tests uitgevoerd in onze hypermarkten en geïntegreerde Carrefour Market-winkels, die zeer positief bleken. We hebben het over een groei met dubbele cijfers van het assortiment Italiaanse producten. En natuurlijk nodigen we ook onze franchisepartners uit om deze assortimentsuitbreiding te implementeren, en ongeveer tien van hen hebben dat al gedaan. Voor de anderen is het salon een ideale gelegenheid om het concept met eigen ogen te zien, en velen hebben al interesse getoond."
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?