Al 9 jaar vult Gondola Academy een grote leemte in de markt door een inventaris op te maken van de retailers, hun winkelbestand, hun evolutie en natuurlijk hun marktaandeel.

De experts van Gondola Academy hebben hard gewerkt om tot dit neutrale en onafhankelijke resultaat te komen, maar eindelijk is de 2021-editie van de Retail Scan-poster klaar! Binnenkort kunnen alle Gondola-abonnees hem in hun brievenbus verwachten*. Kan u zolang niet wachten? Ontdek de poster dan op 16 juni tijdens de infosessie, waar hij zal voorgesteld en toegelicht worden, maar evengoed van de nodige commentaar zal voorzien worden. 

We geven u hieronder alvast een klein voorproefje van wat u kunt verwachten van deze speciale editie, want ook hier heeft de pandemie haar sporen nagelaten.

  • De totale markt steeg met 6,9% ten opzichte van 2020 tot 30.823.825.000 euro.
  • De kloof tussen de nummer 1 en 2 in marktaandeel is kleiner geworden.
  • Intermarché kende de grootste groei met 24,8%.
  • Kruidvat stond het meest onder druk met een verlies van -4,6%, in een coronajaar dat zijn activiteiten niet ten gunste kwam.
  • Het was een heel rustig jaar op het vlak van winkelopeningen: in totaal zijn er 8 vestigingen bijgekomen, maar per retailer zijn er wel grote verschillen.

* De nieuwe Retail Scan Poster wordt samen met de juli-augustus-editie van ons magazine naar alle abonnees van Gondola verstuurd.

Infosessie Retail Scan

Bent u benieuwd naar meer info over de nieuwe Retail Scan-poster? Schrijf u dan nu in voor de infosessie van Gondola Academy op 16 juni!

Klik hier!