Het onderzoeks- en opleidingsplatform Gondola Academy zit niet stil. Na 4 jaarlijkse posters, bekend onder naam ‘The Essentials’, komt het nu met iets nieuws: het Gondola Retail Report. Dat is een verzameling van de belangrijkste evoluties uit de retailsector in de afgelopen 10 jaar.

Gondola Academy schakelt een versnelling hoger en lanceert het Gondola Retail Report. Daarin vat het de belangrijkste ontwikkelingen van de retailsector in het afgelopen decennium samen.

"Om tot dit rapport te komen, baseerden we ons op de gegevens die we al ter beschikking hadden voor onze Retail Scan-posters. Hoewel die data wel juist waren op het moment dat de posters gepubliceerd werden, hebben we de cijfers nu nog eens dubbel gecheckt. Soms zijn er achteraf immers nog aanpassingen gebeurd omdat onze inschattingen van bepaalde retailers iets verder van de realiteit bleken te liggen",vertelt Silvie Vanhout, managing partner bij Gondola Academy. "De cijfers die in dit rapport zijn gebruikt zijn de enige juiste cijfers: ze staan zo in de jaarrekeningen die in het KBO zijn gepubliceerd en werden ook goedgekeurd door de retailers zelf."