De netto omzet van Hema steeg met 8% in het tweede kwartaal van 2015 in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Alleen in België en Luxemburg nam de omzet af. 

De omzet van de Nederlandse winkelketen Hema groeit. De keten zet behoorlijke restultaten neer in onder andere Duitsland, Frankrijk en Nederland. Alleen in België en Luxemburg daalde de netto omzet in het tweede kwartaal van 2015 naar 34,0 miljoen euro. Een daling van 0,4% in vergelijking met de 34,1 miljoen euro omzet in dezelfde periode vorig jaar. Volgens de keten zelf ligt de oorzaak hiervan bij de ombouwoperatie die ze bij ons doorvoerde. Intussen zijn alle winkels van Hema België vernieuwd. De keten hoopt hier dan ook later dit boekjaar de vruchten van te plukken.

De netto omzet van supermarktketen Hema steeg 8% van 247,6 miljoen euro naar 267,3 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2015. De keten profiteerde van een hoger aantal klantbezoeken en transacties. Vooral de omzet van huishoudartikelen en persoonlijke verzorgingsproducten deden het erg goed. Maar ook de food-omzet nam toe. De EBITDA van Hema daalde in dezelfde periode ten opzichte van vorig jaar met zo'n 5,4 miljoen euro, voornamelijk door de hogere operationele kosten en een lagere brutomarge. Hema verlaagde zijn prijzen strategisch en klanten kregen meer kortingen tijdens de solden om overtollige stock verkocht te krijgen.

Hema is erg tevreden over de omzetresultaten en kijkt positief naar de toekomst. Door de kernwaarden van het bedrijf aan te scherpen wil de keten haar positie op de markt versterken en haar herkenbaarheid bij de klanten vergroten.