Snack- en graanproductenspecialist Kellanova, dat voorheen bekend stond als de Kellogg Company, heeft Olivier Vernier benoemd tot vice president & general manager voor Continentaal Europa. Hij volgt Miranda Prins op die nieuwe uitdagingen aangaat buiten de groep.

In zijn nieuwe functie zal Olivier Vernier een belangrijke rol spelen bij het ontginnen van het potentieel van iconische merken op het Europese vasteland. Ook zal hij zich richten op de groei van alle drie de bedrijfssegmenten (cornflakes, gezonde en zoute snacks) en de regionale strategie van het bedrijf ten uitvoer brengen in onder meer de Benelux, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. "Ik krijg de kans om bij te dragen aan het bereiken van onze doelstelling om een in Europa een grootmacht op het gebied van snacks te worden, en op die manier tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten en de consument. Ik voel me ook bevoorrecht dat ik leiding mag geven aan een divers en multicultureel team”, reageert Vernier op zijn benoeming.

Olivier Vernier begon in 2010 bij Kellanova als sales director voor Frankrijk, waarna hij verschillende functies bekleedde. Zo gaf hij leiding aan verschillende regio's op het Europese vasteland, waaronder de Benelux en Zuid-Europa. Vervolgens leidde hij de Pringles-activiteiten in Genève, waar hij de groei van het merk een belangrijke impuls gaf. In 2019 werd hij benoemd tot VP category, strategy & growth bij het Europese hoofdkantoor van Kellanova in Dublin, waar hij sterke bedrijfsresultaten neerzette. En die zal hij nu dus verder kunnen zetten als vice president en general manager continental Europe. Luc Houben, Kellanova's general manager voor de Benelux en goed voor 32 jaar ervaring bij Kellanova, zal het succes van het bedrijf blijven aansturen in de Benelux.