Coolblue heeft in Amsterdam een nieuw winkelconcept voorgesteldd, Cooblue XXL. In het verkooppunt van 1.700 vierkante meter is er een assortiment van meer dan 1.000 producten die terplekke kunnen getest worden, net zoals merken in elke categorie hun product kunnen presenteren om de consument te gidsen. Dit totaal nieuwe concept, het koninginnestuk van Coolblue, wordt volgend jaar in België gelanceerd.

Coolbue XXL, zo luidt de naam van het nieuwe concept van de e-commercespeleer Coolblue. Het eerste verkooppunt dat het concept aangemeten krijgt, is de oude winkel aan de Gustav Mahlerlaan in Amsterdam en heeft een oppervlakte van 1.700 vierkante meter, ofwel vijf keer zo groot als de voorganger. De klant vindt er meer dan 1.000 producten die terplekke getest kunnen worden, maar ook een monumentaal werk in kartondozen. “We hebben aandacht geluisterd naar onze klanten en bedienden en hebben heel wat kleine en grote verbeteringen aangebracht. De grootste verandering zit in de uitbreiding van het productengamma terplaatse”, legt Pieter Zwart, Directeur Général van Coolblue, uit. 

Alles kan getest worden

“Onze klanten hebben vaak al een idee van het product dat ze willen, maar ze appreciëren het om het in handen te kunnen nemen en het te testen. Als je een nieuw geluidssysteem wil, wil je horen hoe het in werkelijkheid klinkt, zelfs al heeft u alle technische specificaties via onze reviews en pedagogische video’s. Als u op dezelfde manier een koffiemachine wil kopen, kan u de koffie proeven die ze produceert. Vanaf vandaag bieden we die mogelijkheid met een nog groter gamma in Coolblue XXL in Amsterdam.”

Service, advies en directe beschikbaarheid van producten

Naast het grote gamma in de winkel kunnen klanten zich ook laten adviseren door specialisten, hun online aankopen ophalen meteen nadat ze besteld zijn en genieten van een dienst na verkoop. De winkel is georganiseerd in verschillende productcategorieën: televisie, geluid, laptops, computers, telefonie, tablets, wearables en koffiemachines. Om de klant te gidsen in de talloze beschikbare producten staan verschillende adviseurs ter beschikking. En wie elektronica koopt, krijgt advies over welke criteria belangrijk zijn bij bijvoorbeeld de aankoop van een televisietoestel: wat is de goede maat voor een televisie in uw interieur? Waarom kiezen voor een smart TV? Of wat brengt een HD scherm?

Binnenkort in België

Met Coolblue XXL heeft Coolblue nu twee winkelconcepten die naast elkaar zullen bestaan. Het uitrollen van het nieuwe concept zou snel gaan: de tweede CoolblueXXL opent weldra in Den Haag. “In afwachting luisteren we aandachtig naar de opmerkingen van onze klanten en passen we de formule aan waar nodig. Op die manier verbeteren we het elke dag”, aldus Pieter Zwart. In België heeft Coolblue al drie winkels: in Wilrijk; Lochristi en Zaventem. Daar komt in 2018 een Coolblue XXL bij.