-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan is de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
In het afgelopen halfjaar boekte Nestlé een groei op eigen kracht van 6,6%, dus hoger dan de consensus van 6,3% van Reuters Danone laat een stijging zien van 5,9% en Procter & Gamble van 3%. Hoewel de vraag in opkomende markten vergelijkbaar is, onderscheidt Nestlé zich in Europa met een stijging van 2,4%. Ook in Noord-Amerika is sprake van een stijging van 5,7%. Het concern heeft duidelijk geprofiteerd van de prijsstijgingen en de lancering van nieuwe producten. Prijsverhogingen hebben met 3,7% bijgedragen tot de groei van de omzet, terwijl de volumes met 2,9% zijn toegenomen.
Toch verwacht Nestlé een moeilijk tweede halfjaar. Stijgende grondstofprijzen kunnen in het huidige economische klimaat tot problemen leiden.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan is de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?