In het afgelopen halfjaar boekte Nestlé een groei op eigen kracht van 6,6%, dus hoger dan de consensus van 6,3% van Reuters Danone laat een stijging zien van 5,9% en Procter & Gamble van 3%. Hoewel de vraag in opkomende markten vergelijkbaar is, onderscheidt Nestlé zich in Europa met een stijging van 2,4%. Ook in Noord-Amerika is sprake van een stijging van 5,7%. Het concern heeft duidelijk geprofiteerd van de prijsstijgingen en de lancering van nieuwe producten. Prijsverhogingen hebben met 3,7% bijgedragen tot de groei van de omzet, terwijl de volumes met 2,9% zijn toegenomen.
Toch verwacht Nestlé een moeilijk tweede halfjaar. Stijgende grondstofprijzen kunnen in het huidige economische klimaat tot problemen leiden.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?