HNST
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
HNST
De Belgische modegroep Claes Retail Group voegt het circulaire en duurzame jeansmerk HNST toe aan zijn portefeuille. Daarmee zet het een volgende stap in zijn duurzaamheidsverhaal. Naast JBC, CKS en Mayerline wordt HNST het vierde merk van de groep.
Claes Retail Group, bekend van onder meer JBC, neemt het jeansmerk HNST over. Deze overname kwam niet uit de lucht vallen, want sinds de lancering in 2021 heeft het circulaire en verantwoorde jeansmerk geprofiteerd van de steun van investeringsmaatschappij Freshmen, waarvan Bart Claes, Claes Retail Group-manager en CEO van JBC, deel uitmaakt. HNST onderscheidt zich door zijn ambitie om de meest duurzame jeans ter wereld te creëren. Het merk is ondertussen volop bezig om verschillende markten te veroveren. Zo is het al aanwezig in België, Frankrijk en Japan. Claes Retail Group, dat duurzaamheid hoog in het vaandel had staan, zet dankzij deze overname een verdere stap in zijn duurzaamheidsbeleid. Eerder zette de groep al stappen op het vlak van circulaire handel via zijn ketens JBC en Mayerline. Mayerline werkt bijvoorbeeld aan een project om oude jassen op te frissen voor wederverkoop. HNST werkt volgens hetzelfde principe. Het merk gebruikt 95% minder water dan conventionele jeans. Bovendien zijn de jeans gemaakt van 56% gerecyclede katoenvezels en 44% Grieks katoen en tencel (een milieuvriendelijk materiaal dat wordt gemaakt van houtpulp). Bart Claes beschrijft de overname van HNST door Claes Retail Group als een “strategische keuze op het gebied van duurzaamheid”. De aankoopprijs is niet bekend.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?