Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux, heeft tijdens de crisis heel wat uit de kast moeten halen om een bedrijf met 800 medewerkers vanop afstand te besturen. Het was een periode vol uitdagingen, maar hij ziet zelf ook veel kansen. “De post-coronaperiode moet duurzaam en inclusief zijn. Het is een gelegenheid voor de samenleving om zichzelf heruit te vinden.”

Tijdens de lockdown hebben voedingsbedrijven niet heel veel gecommuniceerd, behalve via persberichten waarin ze aangaven hoe ze met de crisis omgaan en ze mee het verzorgend personeel ondersteunen. Om die lacune op te vullen, geven we het woord aan Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux. Wereldwijd heeft Nestlé 300.000 werknemers, in België zijn er 800, waarvan er 450 werken in de hoofdzetel in Anderlecht. Daarnaast werkt nog een klein deel op een productiesite in Etalle, in de provincie Luxemburg, waar de bottelarij van Valvert en Pure Life zich bevindt, en nog een deel in de tien winkels van Nespresso. De 53-jarige Brusselaar Michel Mersch staat sinds maart 2018 aan het hoofd van Nestlé Belgilux, in opvolging van Alexander von Maillot. Hij begon bij Nestlé in 1998 als key account manager, vooraleer hij zich specialiseerde in ontbijtgranen om algemeen directeur van Nestlé Professional van Nestlé France te worden.