MF Brands, dat eigenaar is van de merken Lacoste, Aigle en Gant, is op zoek naar nieuwe overnames in de luxesector. "Dit is vergelijkbaar met wat Kering heeft gedaan, weliswaar op kleinere schaal”, vertelde de CEO van de Zwitserse groep, Thierry Guibert, aan The Wall Street Journal.

"Wat we willen doen is onze merkenportefeuille uitbreiden. We staan er goed voor. We hebben liquiditeit”, zei Thierry Guibert in een interview met het Amerikaanse dagblad The Wall Street Journal. De man die ook algemeen directeur is van Lacoste maakte geen specifieke doelstellingen bekend. Hij kondigde wel aan dat hij op zoek was naar internationale merken met een jaaromzet van minstens 500 miljoen euro en actief in de luxesector, maar niet noodzakelijk in de mode. Een strategie die lijkt op die van Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga...) in de jaren 2000. "Het is waar dat het erg lijkt op wat Kering deed, weliswaar op kleinere schaal," zei Thierry Guibert, die zelf meer dan 10 jaar voor het Franse concern werkte.

MF Brands staat er momenteel zeer goed voor, na de uitstekende resultaten van Lacoste in de afgelopen jaren. Sinds Thierry Guibert het merk in 2015 overnam, heeft het bedrijf zijn omzet meer dan verdubbeld. Vorig jaar bedroeg de omzet 2,5 miljard euro, een stijging van 26% ten opzichte van 2021. Lacoste wil tegen 2024 de grens van 3 miljard euro omzet passeren. Het succes is volgens de CEO te danken aan het feit dat het merk nu meer jongere consumenten aantrekt door een modieuzer aanbod en samenwerkingen met artiesten als Bruno Mars en Tyler, the Creator.