Horecagroothandel METRO opent eind maart haar 11de Belgische vestiging. De nieuwe METRO, goed voor zo’n 2.000 m², zal zich vestigen in de Biezenstraat 28 in Middelkerke. Met deze nieuwe winkel wil METRO zijn expansieverhaal verderzetten en wil het de Belgische vissers ondersteunen.

De nieuwe winkel stond er al lang aan te komen, maar door te kiezen voor een kleinere ruimte en meer aandacht voor lokale producten wil het bedrijf zijn expansielijn verderzetten. De vertrouwde combinatie van een veelzijdig en vers productassortiment, innoverende producten voor de gastronomie, en een breed aanbod voordelige METRO-huismerken, wordt aangevuld met een ruim assortiment Noordzeeproducten. Bovendien zal METRO samenwerken met de NorthSeaChefs, een organisatie van enkele chefs die onbeminde en onbekende vissoorten van Belgische vissers onder de aandacht brengt. Net die extra zorgt ervoor dat de winkel volgens METRO als “een groothandel met karakteristieken van een speciaalzaak” wordt gezien.

Meer dan een leverancier

Met Middelkerke als uitvalsbasis krijgt de horeca aan de kust er een gemakkelijk bereikbare leverancier bij. Dankzij de combinatie van de winkel met de bestaande delivery-diensten (24/24u, 7/7) kunnen horecaondernemers zich op elk moment bevoorraden. Daarbij kunnen ze er zowel voor kiezen om de boodschappen zelf op te halen, ze in de winkel te bestellen en te laten leveren of ze via de delivery-service te bestellen en thuis te laten leveren.

Net als in andere METRO-winkels zal het personeel enkel bestaan uit vakspecialisten uit de horeca. De klant kan er bijgevolg niet alleen terecht voor advies, maar kan er eveneens beroep doen op digitale ondersteuning – voor de creatie van een gratis website voor hun eigen onderneming bijvoorbeeld – of vindt bij de medewerkers een klankbord om van gedachten te wisselen over commerciële acties of professionele beslissingen.

Elfde winkel als volgende stap in verdere expansie

METRO zelf is ook erg tevreden met de komst van zijn nieuwe winkel. “Al meer dan 15 jaar gaan we in dialoog met de Belgische horecaprofessionals en ondersteunen we hen in het succesvol uitbaten van een eigen zaak. De combinatie van deze 11de winkel aan de kust met onze groeiende delivery-oplossingen zorgt ervoor dat we nu ook in onze badsteden dichter bij onze klanten kunnen staan. Het is een mooi nieuw hoofdstuk in ons voortdurend expansieverhaal”, vertelt Vincent Nolf, CEO van MAKRO / METRO België. Het bedrijf benadrukt dat het in de toekomst zal blijven inzetten op uitbreiding, zowel wat groei betreft, als de ontwikkeling van nieuwe diensten en digitale serviceverlening.

Wilt u meer weten over het nieuwe concept van METRO? Lees dan zeker dit artikel!