De Belgische fruittelers hebben dit jaar zo’n 30% meer peren verkocht dan vorig jaar. Dat schrijft Het Nieuwsblad. De hype rond Belgische peren heeft zijn effect dus niet gemist.
Nadat bekend raakte dat de Russische importstop van Europese goederen de Belgische perentelers hard ging raken, werd onder de slogan “stoof Poetin een peer” een charme-offensief geopend voor de sector. Met succes, want volgens de commercieel directeur van de Veiling in Haspengouw werd het afgelopen jaar zo’n 30% meer peren verkocht. Maar ondertussen blijven de Belgische appels wel liggen. “Nu hebben we een hype nodig voor onze appels, want die krijgen we in het buitenland niet verkocht”, klinkt het.
Voor hun jonagoldappels krijgen de telers op dit moment amper 25 cent per kilo.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?