MediaMarkt
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
MediaMarkt
MediaMarkt heeft in Wijnegem zijn eerste Xpress-winkel in de Benelux geopend. De formule is met 900 m2 kleiner dan de klassieke winkels van de elektronicaketen en wil een ander soort klanten aanspreken.
In shoppingcenter Wijnegem – Shop Eat Enjoy zijn met de nodige toeters en bellen de deuren open gegaan van de eerste Xpress-winkel van MediaMarkt in de Benelux. Op een oppervlakte van 900 m2 vinden klanten er een assortiment van zo’n 3.800 direct beschikbare producten. De producten worden uit voorraad verkocht, maar klanten kunnen er ook gekochte of online bestelde producten oppikken na het winkelen of er producten bestellen voor levering aan huis. Ze kunnen er ook terecht met producten die gerepareerd moeten worden. Het concept werd eerder al gelanceerd in Spanje, Oostenrijk, Hongarije en Duitsland en is daar volgens de keten een succes. Met de nieuwe formule wil de elektronicaretailer naar eigen zeggen een nieuw soort klanten aanspreken. “Het Xpress-format richt zich voornamelijk op klanten voor wie gemakkelijk en comfortabel winkelen in de directe omgeving centraal staat”, aldus MediaMarkt in een persbericht. Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt België: “Deze winkelformule brengt ons nog dichter bij specifieke klantsegmenten en zorgt ervoor dat we nog beter in kunnen spelen op hun koop- en winkelgedrag. (…) Het is een perfecte aanvulling op onze bestaande winkelconcepten en onze online propositie. Deze omnichannel strategie stelt ons in staat om in de toekomst het aanbod nog meer in de directe omgeving van de klant te organiseren, onder andere met dit Xpress-format met kleinere oppervlaktes, maar met een grotere ruimteproductiviteit.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?