iStock
Exclusief
iStock
Media Markt was de winnaar van de laatste Black Friday in de Belgische elektronicamarkt, volgens Accurat, een bedrijf gespecialiseerd in 'big data' voor retailers. Het grote promotie-evenement is in België nog nooit zo populair geweest als dit jaar.
Black Friday, een echt consumentenfenomeen dat enkele jaren geleden zijn oorsprong vond in de Verenigde Staten, wordt steeds populairder in België, zoals de cijfers van de jaargang 2022 plegen te bevestigen. Dit geldt met name voor de gegevens die Accurat maandag bekendmaakte over de elektronicamarkt, de belangrijkste categorie van het promotie-evenement, in fysieke winkels. "Als we het gemiddelde vrijdagbezoek aan de elektronicaketens van de afgelopen weken vergelijken met het bezoek tijdens Black Friday, zien we een duidelijke winnaar", verklaart Bart Muskala, CEO van het Gentse big data-bedrijf. "Niet alleen kregen alle winkels meer bezoek, maar Media Markt wist ook haar relatieve marktpositie ten opzichte van haar directe concurrenten (Eldi, Selexion, Krëfel, Vanden Borre, noot van de redactie) te versterken. Om tot deze conclusie te komen heeft Accurat zich gebaseerd op zijn vlaggenschiptechnologie, die bestaat uit de analyse van het reisgedrag van meer dan 300.000 Belgen in de echte wereld.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?