Medi-Market pakt sinds vandaag uit met de laagsteprijsgarantie. Concreet betaalt de apotheekketen het verschil terug als de klant een product elders goedkoper vindt. Door de introductie van de laagsteprijsgarantie voert Medi-Market de druk op de concurrentie flink op. 

Sinds zijn lancering 5 jaar geleden heeft Medi-Market Group zich als doel gesteld om geneesmiddelen te democratiseren door niet-terugbetaalde geneesmiddelen 20 à 25% goedkoper aan te bieden dan de concurrentie. Hoewel de keten de concurrentie in de farmaceutische sector daardoor flink opdreef, gaat het nu nog een stapje verder. Het bedrijf pakt uit met de laagsteprijsgarantie en betaalt voortaan het verschil terug als de klant een product elders goedkoper vindt. Klanten die binnen 7 dagen na hun aankoop hetzelfde product goedkoper aantreffen bij een concurrent in een straal van 10 km rondom het verkooppunt van Medi-Market krijgen het verschil terugbetaald met een waardebon.

Pittig detail: de laagsteprijsgarantie geldt uitsluitend voor de fysieke verkooppunten van Medi-Market. Wie online koopt, kan dus niet van dit aanbod genieten. Daarnaast geldt de laagsteprijsgarantie niet bij specifieke promoties of andere voordeelformules (zoals promoties bij aankoop van meerdere producten of in het kader van een stockverkoop).

“Al vijf jaar stellen we vast dat onze aanpak bijval vindt bij een toenemend aantal consumenten. Vandaag kunnen zij in onze parafarmacieën rekenen op prijzen die 20 tot 50 % lager liggen én waken we erover dat ze bij ons gegarandeerd de laagste prijs betalen", benadrukt Yvan Verougstraete, CEO van de Medi-Market Group. 

De voordelige prijs is een van de hoekstenen van de strategie die vijf jaar geleden werd uitgewerkt door Yvan Verougstraete, oprichter van Medi-Market. Die strategie steunt overigens nog op twee andere pijlers: advies van deskundigen en een ruime keuze (bijna 9.000 referenties in de verkooppunten en een 30.000-tal referenties op de webshop). "In de parafarmacieën hebben we sterk ingezet op het beheer van ons assortiment, om beter op de verwachtingen van klanten in te kunnen spelen. Vanuit diezelfde logica bieden we nu ook een laagsteprijsgarantie aan", vervolgt Yvan Verougstraete toe. 

Ter herinnering Medi-Market Group, dat in 2019 voor het eerst zijn entree maakte in het buitenland door de overnamen van Parashop Italië en zijn eerste winkel in Frankrijk, wil dit jaar meer dan 10 parafarmacieën en 8 apotheken openen en tegelijkertijd de groei online en internationaal verder versnellen. De keten krijgt dagelijks meer dan 15.000 bezoekers over de vloer en wist vorig jaar een omzet van bijna 135 miljoen euro te verzilveren. Dit jaar zou die omzet zelfs moeten eindigen op 200 miljoen euro.