David Schneider, medeoprichter van Zalando, stapt op als co-CEO van het modebedrijf. Hij gaat zich toeleggen op strategische samenwerkingen. Huidig COO David Schröder neemt zijn positie over.

Zalando herschikt zijn management om verder te kunnen groeien in zowel de consumenten- als de B2B-markt. “Omdat strategische partnerschappen een cruciale rol spelen bij de uitvoering van de ecosysteemstrategie, heeft David Schneider besloten om een rol in de Raad van Bestuur op zich te nemen die volledig aan deze gebieden is gewijd en zijn rol als Co-CEO over te dragen aan David Schröder”, zegt Zalando in een persbericht. In zijn nieuwe rol zal die laatste zich richten op het verder uitbouwen van de B2B-tak van het bedrijf. Schröder maakt sinds 2010 deel uit van het Zalando-bestuur: eerder was hij SVP convenience, daarna drie jaar financieel directeur. Medeoprichter en co-CEO Robert Gentz zal zich tegelijk richten op het uitbreiden van Zalando’s consumentenafdeling. De herschikkingen in het management maken deel uit van de nieuwe strategie die Zalando in maart van dit jaar bekend maakte en waarmee het een groter deel van de onlinemodemarkt probeert naar zich toe te trekken. De positiewissels aan de top van het bedrijf gaan in vanaf 1 september van dit jaar.