De Duitse maaltijdboxenproducent Marley Spoon, concurrent van onder meer HelloFresh, zet zijn veroveringstocht in Scandinavië verder en gaat van start in Zweden. De plek waar het concept van de maaltijdbox is ontstaan.

Nadat de Duitse maaltijdboxenproducent Marley Spoon in oktober nog in Denemarken van start ging, verovert het bedrijf nu het volgende Scandinavische land: Zweden. Klanten kunnen er voortaan wekelijks kiezen uit 20 recepten van de maaltijdbezorger die opgedeeld zijn in de categorieën 'Vlees & Vis', 'Vegetarisch & Veganistisch', 'Kindvriendelijk', 'Binnen 30 minuten' en 'Gezonde keuze'. Klanten krijgen vervolgens alle ingrediënten vers en samen met de receptkaarten thuisbezorgd. “De box bevat zorgvuldig uitgekozen ingrediënten in exact de juiste hoeveelheden, waar mogelijk van biologische producenten afkomstig”, verklaart het bedrijf. Zo garandeert de maaltijdboxaanbieder dat er meer tijd overblijft om te koken met familie en vrienden, terwijl voedselverspilling wordt vermeden.

"Wij zijn ontzettend blij om Marley Spoon te lanceren in Zweden, de plek waar het concept van de maaltijdbox is ontstaan”, vertelt Fabian Siegel, CEO en oprichter van Marley Spoon. “We hebben ons als doel gesteld om in Zweden een product aan te bieden dat miste in de markt: een maaltijdbox met een grote keuze aan recepten, die klanten meer flexibiliteit geeft. Met verse ingrediënten en inspirerende recepten, tillen we het alledaagse koken naar een hoger niveau en bieden we tegelijkertijd een duurzaam alternatief aan voor het winkelen in de supermarkt".