Lidl is op zijn thuismarkt begonnen met de verkoop van ‘receptzakken’: papieren zakken met daarin een recept en alle nodige ingrediënten om het klaar te maken.

Volgens onze Duitse collega’s van LebensmittelZeitung test Lidl de ‘Kochtüte’ momenteel bij twintig winkels in Berlijn. De discounter verkoopt daarbij papieren zakken die alle nodige ingrediënten bevatten om een maaltijd voor twee personen klaar te maken. Lidl biedt elke week twee verschillende Kochtüte: één vegetarische maaltijd en één vleesgerecht.

(foto: supermarktblog.com)

Hiermee zet Lidl voor het eerst een stap richting de groeiende markt van de maaltijdpakketten, waar vooral de opmars van maaltijdboxleveranciers zoals HelloFresh belangrijk is. Maar ook traditionele supermarkten bieden steeds meer maaltijdpakketten aan, denk maar aan de verspaletten bij Albert Heijn en Delhaize.

Lidl werkt voor de Kochtüte voor de eerste keer samen met Kochzauber, een Duitse maaltijdboxenleverancier/startup die de retailer in 2015 overnam.