Discounter Lidl breidt zijn wijnassortiment uit met enkele Franse topwijnen. Met flessen die tot 99 euro gaan, krikt de keten zo haar imago verder op.

Dat Lidl zich niet langer als hard discounter positioneert is al een tijdje duidelijk. De keten zet nu een stap verder in haar “smart discount”-strategie met de lancering van 87 Franse domeinwijnen.

De nieuwkomers zijn afkomstig uit gekende wijnstreken als Bourgogne, Alsace, Loire, Rhône, Beaujolais en Sud-Ouest. De selectie van de wijnen gebeurde door huissommelier Jennifer Silvius. Er werden niet enkel goedkope wijnen geselecteerd, want de prijzen variëren van €3,59 tot €99,99 (!) per fles. Zo hoopt Lidl ook de meerwaardezoeker aan te trekken, en meet het zich een meer premium-imago aan.

De nieuwe herfstwijnen zijn tot eind 2014 beschikbaar in de Lidl-filialen en via www.lidlwijnen.be. Voor sommige wijnen wordt alle promotie echter geconcentreerd op de eerste twee weken van september.