De Europese retailsector heeft in juni van dit jaar 0,4% meer volumes verkocht dan in de maand mei. Die lichte groei is vooral te danken aan “food, drinks & tobacco”, die 0,5% vooruit gaan. Maar ook de non-food tekende 0,3% meer verkochte volumes op. Duitsland kende de grootste stijging (+1,3%), maar ook Oostenrijk (+1,1%) en Polen (+1%) groeiden sterk. De Finse retail is met -1,8% dan weer de grootste daler.
Op jaarbasis zijn de groeicijfers echter een pak positiever. Ten opzichte van juni 2013 werd er immers 2,4% meer verkocht in de Europese retail. De food retail ging ten opzichte van een jaar geleden 2% vooruit, terwijl non-food 3% groeide. Vooral in Luxemburg (+12,9%), Roemenië (+10%) en Estland (+7,8%) was er een sterke groei. Ook op jaarbasis waren de cijfers voor de retailsector het slechts in Finland (-1,5%).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?