Het Belgische LensOnline sloot vorige week een deal met het Nederlandse City Lens. Met deze samenwerking hoopt LensOnline, één van de grootste contactlensbedrijven in Europa, een stempel te drukken op de Nederlandse contactlenzenmarkt.

 

LensOnline is een webwinkel die zijn klanten doorverwijst naar een opticien in de buurt om jaarlijks op contactlenzencontrole te gaan. Op die manier wil de webshop klanten leren hoe ze hun lenzen op een correcte manier gebruiken.“We willen de lensgebruiker zoveel mogelijk helpen bij het onderhoud van contactlenzen. Via de opticien kunnen we hen daar rechtstreeks op wijzen”, aldus Luc Cuperus van LensOnline. Intussen heeft de webshop al een samenwerking met zo'n zestig opticiens.

 

City Lens is op haar beurt eigenaar van de grootste contactlenspraktijken in Nederland en werkt met een abonnementensysteem. De klant betaalt een vast bedrag per maand en krijgt zo de lenzen toegestuurd die het best bij zijn profiel passen. Door de samenwerking zal dit systeem geïntegreerd worden in de software van LensOnline Nederland. “Door de deal met City Lens kunnen we LensOnline.nl verder professionaliseren”, aldus Luc Cuperus van LensOnline.

 

LensOnline werd in 2004 opgericht en heeft intussen al 120.000 Belgische klanten. De Nederlandse webwinkel van LensOnline bestaat sinds november 2014 en heeft een samenwerking twintig zelfstandige Nederlandse opticiens. LensOnline hoopt dit aantal binnen de vier jaar te vervijfvoudigen.

 

Ongeveer acht procent van de Belgen draagt dagelijks contactlenzen. In Nederland is dit twaalf procent van de bevolking, wat de Nederlandse markt erg aantrekkelijk maakt voor LensOnline. De webshop is intussen actief in Nederland, Italië, Spanje en Frankrijk en hoopt hiernaast in nog enkele andere landen door te breken.