Personality of the Year Leen Ponet: “De Personality of the Year-award bevestigt je waarde in de markt”
Gondola
Exclusief
Gondola
Vorig jaar ging Leen Ponet, medeoprichter van Farmaline, met de Gondola Storecheck Personality of the Year-award in de categorie ‘E-commerce’ aan de haal. “Dankzij de award hebben bepaalde mensen, die ik al lang niet meer gehoord had, weer contact met me opgenomen”, blikt ze terug op haar overwinning.
Vorig jaar kon Leen Ponet haar nominatie in de categorie ‘E-commerce’ verzilveren. Ponet is medeoprichter van de online apotheek Farmaline. “Het was fijn om na zoveel jaren van pionieren erkenning te krijgen”, blikt ze terug. “De award was een ideaal moment om eventjes stil te staan bij wat we al verwezenlijkt hadden en terug te blikken op de rollercoaster die daartoe geleid had. We konden ook alle personen bedanken die aan het succes van Farmaline hebben bijgedragen.”
Op persoonlijk vlak is er voor mij niet veel veranderd. Het was wel aangenaam om felicitaties te ontvangen. Dankzij de award hebben bepaalde mensen, die ik al lang niet meer gehoord had, weer contact met me opgenomen. Maar dat waait natuurlijk snel over. En uiteraard heeft de award een plekje in ons interieur gekregen. Farmaline is ondertussen een volwassenen bedrijf geworden, dat niet langer afhankelijk is van enkele personen. Het wordt gedragen door een heel team enthousiastelingen. Alle collega’s vonden het natuurlijk ook leuk dat ik en dus Farmaline erkenning kregen.
Bedrijfsmatig bevestigt zo’n erkenning je waarde in de markt. Een optimale klantbeleving en klanttevredenheid staan sinds dag één centraal bij Farmaline. Deze erkenning weerspiegelt dat. Aan de andere kant geeft een award ook weer vertrouwen richting onze klanten. Op persoonlijk vlak is het vergelijkbaar met een onverwacht compliment en dat is altijd leuk.
Ik denk dat authenticiteit heel belangrijk is. Er hangt altijd een groeiverhaal met ups en downs aan vast. Mensen kunnen zich daaraan spiegelen en zich erin verplaatsen, wat inspirerend kan werken. Ook een innoverende factor lijkt me cruciaal. Iemand die out of the box kan denken, creatieve oplossingen voor bepaalde situaties kan bieden of een twist kan brengen in een traditioneel denkkader, heeft volgens mij een streepje voor.
Het hoogtepunt was voor mij de opkomst van generative AI en wat dat in de toekomst zal betekenen voor de retailsector. Hopelijk wordt het overal duidelijk aangegeven wanneer we met een chatbot converseren in plaats van met een echte medewerker van de klantendienst. Zelf gaan we het verschil niet meer kunnen merken. Verder is het indrukwekkend hoe groot websites als Shein, Temu en Alibaba op korte tijd kunnen worden. Ik verwacht voor 2024 dat de druk uit China nog groter zal worden, wat ongetwijfeld invloed zal hebben op de Europese retailsector.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?