
iStock
iStock
De Italiaanse weken kennen altijd heel veel succes bij de Belgische supermarktketens. Carrefour raamt de commerciële opbrengsten ervan op bijna 270.000 euro. Maar de voorliefde voor Italiaanse smaken blijft natuurlijk niet beperkt tot die tijdelijke acties. Om een beter inzicht te krijgen in de blijvende aantrekkingskracht van Italiaanse producten, hadden we een gesprek met Colruyt Group, die ons een klassement bezorgde van de meest favoriete en bestverkochte artikels uit deze categorie. Daarnaast maakten we kennis met het nieuwe gamma Italiaanse sauzen die exclusief te koop zijn bij Delhaize.
Bij Carrefour houden ze nog altijd vast aan hun Italiaanse weken, die ze alleen organiseren in de hypermarkten van de keten. Ze duren twee weken, zijn altijd heel populair bij de klanten en bieden de kans om het assortiment aan Italiaanse producten in de kijker te zetten. “Wij organiseren sterke promoties voor de best verkopende producten en proberen die zo goed mogelijk in de verf te zetten in de folder”, verklaart Siryn Stambouli, woordvoerster van Carrefour.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Interview met Dietrich Heumann (COO bij TEDi): “Het volstaat niet om een discounter te zijn om succesvol te zijn”
Interview met Pascal Niclot (voorzitter bij APLSIA): “Stop de waanzinnige wedloop om steeds meer winkels te openen”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?