De Zweedse meubelgigant Ikea is onlangs het slachtoffer geworden van een cyberaanval. Geen alleenstaand geval, zo blijkt, aangezien MediaMarkt onlangs ook het slachtoffer was van een ransomware-aanval.
Ikea heeft bevestigd dat het onlangs het slachtoffer is geworden van een phishing-aanval, die werd ontdekt op een deel van de organisatie. "Er zijn maatregelen genomen om de situatie te verhelpen en er loopt momenteel een onderzoek om het probleem te identificeren en op te lossen. De bescherming van de gegevens van onze klanten, werknemers en zakenpartners is een prioriteit. Daarom blijven we de situatie op de voet volgen om de werking van onze interne verdedigingsmechanismen te garanderen”, aldus Julie Stordiau, country communications manager bij Ikea België. Er zijn voorlopig nog geen gevolgen voor consumenten of online bestellingen, maar Ikea benadrukt dat “het onze hoogste prioriteit is dat onze klanten, werknemers en zakenpartners erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens veilig zijn en correct worden behandeld.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?