Ikea opent slaappop-up in Leuven
- Ikea opent komende maandag zijn slaappop-up in Leuven
- Klanten kunnen er terecht voor 150 artikelen, workshops en advies
- Nieuw: de pop-up is niet enkel een showroom, maar klanten kunnen ook effectief producten kopen
Exclusief
Ikea opent op 9 september zijn nieuwe pop-up in Leuven. Die staat volledig in het teken van slaap. Met deze winkel wil klanten niet alleen meer inspiratie en advies bieden om hun slaapkwaliteit te verbeteren, maar wil de groep ook zijn cliënteel uitbreiden. En dat lijkt aan de start van het nieuwe academiejaar niet zo moeilijk…
Op 9 september is het zover: dan kunnen meubelliefhebbers terecht in de nieuwe pop-upwinkel van Ikea op de Bondgenotenlaan in Leuven. De winkel draait rond het thema nachtrust en moet klanten niet alleen inspiratie bieden voor hun slaapkamer, maar moet hen ook advies en expertise bieden. Volgens Anne-Clotilde Picot, business development manager bij Ikea België, is er een stijgende vraag van klanten naar een betere nachtrust. “De laatste tijd streven steeds meer mensen naar een goede Work-Life balance, maar ook slaap maakt daar een belangrijk onderdeel vanuit. Daarom willen wij klanten helpen om hun Work-Life-Sleep-balance te regulariseren door hun slaapkwaliteit te verbeteren. Want alles begint bij een goede nachtrust”, vertelt ze. Volgens Jolanda Wetzelaer, interieurspecialist bij IKEA België gaat een goede nachtrust immers verder dan een ergonomisch kussen en een kwaliteitsvolle matras. "Ook comfort, licht, geluid, temperatuur en een gevoel van geborgenheid zijn belangrijke aspecten om in acht te nemen", vult ze aan. Daarom heeft Ikea er bewust voor gekozen om het thema slaap uitgebreid uit te werken in zijn nieuwe pop-up en alle mogelijke elementen die de nachtrust kunnen beïnvloeden naar voren te brengen.
De nieuwe pop-up strijkt neer in het pand waar vroeger de winkel Mexx gevestigd was en strekt zich uit over twee verdiepingen. De eigenlijke winkel bevindt zich op de gelijkvloers. Over een oppervlakte van ruim 500 m2 vinden klanten maar liefst 150 artikelen die allemaal in het thema slaap passen. Daarbij gaat het van lakens, dekens, kussens en nachtlampjes over bloempotten, verduisterende gordijnen, geluiddempende muurbekleding en kunstplanten tot spiegels, zetels en verschillende opbergkasten. En zelfs aan koffiemokken werd gedacht, want hoe beter de dag starten dan met een lekkere kop koffie.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?