Hopr, zo luidt de naam van de eerste online supermarkt van ons land. Naar het voorbeeld van het Nederlandse Picnic zijn er geen fysieke winkels. Achter het project zit de Limburgse ondernemer Stijn Martens. 

Tot dusver waren er in ons land geen online supermarkten, in tegenstelling tot in onze buurlanden. Stijn Martens, in het verleden onder meer actief als marketingdirecteur bij telecomprovider Mobile Vikings, wil daar nu verandering in brengen. De nieuwe online supermarkt draagt de naam Hopr. Begin volgend jaar wil Martens een proefproject beginnen in een Belgische stad. “Drie elektrisch busjes zijn klaar en ik heb al contacten met leveranciers”, zegt Martens in De Tijd. De financiering gebeurt met eigen middelen en met de steun van vrienden en familie. 

Rest de vraag of het project wel winstgevend zal zijn. Vooralsnog slagen de grote supermarkten er immers niet in om winst te maken met de thuislevering van boodschappen. Martens beseft dat het een grote uitdaging wordt: "Ik weet niet of het haalbaar is, maar ik wil het proberen. Ook Picnic is gestart met één wagentje. Nu zijn ze bezig aan een veroveringstocht in Nederland en Duitsland. Twee weken geleden haalden ze 250 miljoen euro op."