- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dat ecologie ‘hot’ is moet niemand u nog vertellen, de ene producent probeert vandaag de dag de andere te overtreffen als over CO2 uitstoot gaat. Maar zou de uitstoot van de reclamecampagnes die rond ‘groene’ producten opgebouwd worden ook meegerekend worden? VAR, de reclameregie van de VRT, heeft de ecologische voetafdruk van verschillende media laten meten door de vzw Ecolife. En wat blijkt? Een radiospot is vijf keer minder vervuilend dan het tweede best scorende medium voor duurzaamheid. Een analoge radiospot levert een koolstofvoetadruk van 0,05 gram CO² per ontvangen boodschap op. Ter vergelijking: een via een laptop bekeken internetadvertentie genereert een koolstofvoetadruk van 0,28 gram per boodschap per ontvanger op. Radio is dus met voorsprong het ‘properste’ medium.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?