Hema en Wehkamp slaan de handen in elkaar om het online kanaal voor non-food producten in Nederland verder te ontwikkelen. Voortaan zal het mode en lifestyle gerelateerde gamma van Hema immers ook verkrijgbaar zijn via de website van Wehkamp. Een primeur, want het is de eerste keer dat Hema zijn producten online aanbiedt via een ander platform dan dat van de keten zelf. 

Hema maakte al eerder zijn ambitie bekend dat het wil groeien door onder meer strategische partnerships in Nederland en het buitenland aan te gaan. Zo kondigde de Nederlandse keten in februari dit jaar aan dat het een pilot zal uitvoeren met Albert Heijn. Daardoor zullen Albert Heijn-producten voortaan ook verkocht worden bij twee Hema-winkels in Rotterdam en Utrecht. Maar nu komt daar dus ook Wehkamp bij. Een erg belangrijke stap volgens Hema om zijn groeiambitie ook online in Nederland vorm te geven. 

Dankzij de samenwerking met Hema, kan Wehkamp zijn huidige assortiment fors uitbreiden met een focus op mode, wonen, beauty en baby/kind. Het productassortiment van Hema zal  in fasen worden geïntroduceerd op Wehkamp.nl. Vanaf dinsdag 21 mei kunnen klanten al een groot deel van het baby assortiment van de keten vinden op Wehkamp.nl. De komende maanden zullen andere delen uit het productassortiment mode worden toegevoegd.

“De groeistrategie van Hema willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships", reageert Tjeerd Jegen, CEO bij Hema. "We willen als merk op alle kanalen en op elk moment beschikbaar zijn voor onze klanten. We willen Hema (inter)nationaal als merk ontwikkelen. De strategische samenwerking met Wehkamp is hierbij een belangrijke volgende stap.”