Enkele maanden nadat Hema begon met zijn “internationale” winkelconcept uit testen in de Benelux, heeft de retailer beslist om alle winkels in Nederland, België en Luxemburg dit jaar in te richten volgens de nieuwe formule.

De winkels van Hema in het buitenland zijn anders dan in België en moederland Nederland: ze zijn ingedeeld in belevingswerelden, zoals keuken, wonen, dames, kind en baby. Zo staan bijvoorbeeld alle damesproducten bij elkaar, van sokken, lingerie, bijouterie tot mode. En vind je alle producten voor baby’s, van romper tot speelgoed in een wereld. Dat maakt de winkels overzichtelijk. Daarnaast zijn de winkels veel ruimer doordat de gangpaden breder zijn.

In het afgelopen jaar heeft Hema haar internationale winkelformule, die ontwikkeld werd voor steden als Londen en Parijs, uitgebreid getest in Nederland en België. In ons land werden de winkels in Hasselt, Izegem, Rocourt (bij Luik) en Tienen omgevormd volgens het nieuwe concept.

De resultaten van de proef zijn zeer positief, waardoor Hema heeft besloten om de winkelformule ook in de Benelux in 2017 verder uit te rollen. Hema gaat bijna alle winkels in Nederland, België en Luxemburg dit jaar inrichten volgens het internationale concept.

Hema start dit voorjaar met het uitrollen van de internationale winkelformule in zijn kleine winkels. Dit betekent dat in circa 26 weken, 386 winkels het nieuwe concept zullen krijgen. Dat komt neer op 15 winkels die per week verbouwd worden. De start van de introductie van het concept in deze winkels zal in mei zijn en zal tot en met oktober duren. Voor de grotere winkels wordt in de loop van dit jaar gestart met enkele testwinkels. Mochten deze ook succesvol blijken, dan start de introductie van de internationale winkelformule voor deze grote winkels in 2018. 

De Nederlandse retailer verwacht dat de effecten van het nieuwe concept in de loop van 2018 zichtbaar zullen zijn in de resultaten van het bedrijf.

Klik hier voor meer info & foto's van het nieuwe Hema-concept