MediaMarkt heeft vandaag zijn grootste flagshipstore van Europa geopend in Hamburg. Met vier verdiepingen vol beleving, service en producten hoopt de elektroketen de concurrentie schaakmat te zetten. “In het eerste semester van ons nieuwe fiscale jaar dat start in oktober komt er ook een Belgische flagshipstore.”

Beleving, dat is de rode draad in de nieuwe flagshipstore, ook wel lighthouse-formule genoemd, van MediaMarkt die vandaag zijn deuren opende in de Mönckebergstraße in Hamburg. De nieuwe winkel strekt zich uit over vier verdiepingen, goed voor in totaal 15.000 vierkante meter, en is zo de grootste vestiging van de keten in Europa en meteen ook de tweede flagshipstore voor Duitsland. De winkel opent zijn deuren in het pand van een voormalige Saturn-winkel, waar hij in een recordtijd van 11 maanden werd verbouwd en dat terwijl de klanten nog steeds naar hun geliefde winkel konden komen. Voor het ontwerp deed MediaMarkt beroep op de Italiaanse architect Fabio Novembre. “De winkel is ontworpen naar het voorbeeld van een middeleeuwse marktplaats. Die bestond uit een marktplaats waar het gewone leven zich afspeelde en was omgeven door allemaal winkels. In het midden van de marktplaats had je ook nog vaak plaats voor activiteiten, zoals mensen die er kwamen zingen of dansen. Dat idee hebben we hier ook gecreëerd. Zo heb jij bij ons centraal gelegen de marktplaats waar klanten de producten vinden, advies krijgen van medewerkers, maar zijn er ook extra belevingszones zoals een spelletjeshoek voor kinderen of een van de nieuwste automodellen die is nagebouwd met legoblokken. En rond die marktplaats vinden klanten de verschillende shop-in-shops van onze partners en de services van mediamarkt zelf, zoals onze herstellingsshop Smartbar”, vertelt Karsten Wildberger, CEO van MediaMarktSaturn.