#3 Hoewel sommige categorieën binnen de foodretail mooie resultaten optekenen, geldt dat niet voor beauty- en healthcareproducten. Volgens de laatste Nielsen-cijfers (afgesloten op 14 juli) heeft de personal care categorie het afgelopen jaar zijn verkoopvolumes zien zakken met 2,8%. Ontdek onze analyse in de komende dagen. Afsluiten doen we met de scheermesjes.

Volgens het merk BIC lijkt de sector van de scheerproducten (premium) het vrij goed te doen in deze tijden van crisis. Augustin Dubois, productmanager Benelux bij het merk dat 80% van het marktaandeel aan mannenzijde en 55% aan vrouwenzijde in handen heeft, stelt dat “de prestaties van deze gamma’s te danken zijn aan de kwaliteit van het product en de loyaliteit van de consument”. Het lijkt erop dat meer dan 79% van de consumenten die de producten hebben getest, ze in de toekomst opnieuw zullen kopen. “Dit is duidelijk zichtbaar op de markt, met een vraag die al enkele jaren gestaag groeit”, voegt Augustin Dubois eraan toe.

Al verschillende jaren biedt het merk consumenten scheerproducten aan die uitgaan van de nieuwste technologieën en dat tegen betaalbare prijzen. “Sinds de lancering van ons BIC Flex-gamma voor mannen en ons BIC Soleil-assortiment voor vrouwen, zien we een stijgende vraag naar dit soort producten. Een ander voorbeeld is een van onze laatste lanceringen: de BIC Flex 5 (verkozen tot product van het jaar 2020). Die draagt bij tot de verbetering van de markt voor wegwerpscheermesjes en is goed voor meer dan de helft van het volume (56%) van de verkochte scheermesjes in België. Bovendien blijft hij aan belang winnen.”

Thuiskleuren

Hebt u het vorige artikel uit onze mini-serie over de categorie 'personal care' gemist? 

Klik hier!
Thuiskleuren

Gondola Magazine

Dit artikel komt uit de september editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!

Klik hier!
Gondola Magazine