Lotus Bakeries kende gedurende het eerste kwartaal van 2013 een “goede interne omzetgroei”. De koekjesfabrikant waarschuwt echter dat grote investeringen op de winstcijfers zullen wegen.
De stijging van de omzet voor Lotus is voornamelijk toe te schrijven aan de verdere groei van de merkproducten. Exacte cijfers geeft het bedrijf zoals gewoonlijk niet vrij. Ondanks de omzetgroei, zegt Lotus dat “de additionele afschrijvingen gerelateerd aan de significante investeringen in de Belgische en Nederlandse plants een belangrijke impact zullen hebben op de totale kostenbasis van de groep in 2013”. Lotus Bakeries heeft er voor gekozen om in 2013 de commerciële inspanningen voor de verschillende merken in de verschillende landen verder te verhogen.
Zo is de productiecapaciteit voor speculoos uitgebreid en verhuisde de frangipanelijn in België. Bovendien werden ook in Nederland de productieplants geoptimaliseerd en uitgebreid. “Lotus Bakeries is overtuigd dat de investeringen in het productieapparaat én commerciële inspanningen in het merk noodzakelijk zijn voor een duurzame groei van de onderneming”, klinkt het.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?