Als het op chips aankomt, valt Gen Z als een blok voor een uitgesproken smaak en stevige kraak. Het segment van de geribbelde chips zit dan ook stevig in de lift. Croky speelt er perfect op in met een strategische uitbreiding van het assortiment. Met drie gloednieuwe smaakbommen in de Explosions-reeks én enkele gewaagde zoet-zoutsmaken staat het merk sterker dan ooit in deze categorie.

Ribbels die resoneren bij consumenten

“Door de geribbelde vorm van de chips, komen de aroma’s nog meer tot hun recht”, vertelt Wim Gallet, Chief Croky Officer. “Marktcijfers tonen aan dat het ribbelsegment positief evolueert en wij presteren er uitstekend in met onze Explosions. Gen Z smult ervan, maar ook millennials zijn er dol op.”

Croky
©

Croky

De zeven Explosions-varianten, waaronder drie kraakverse, bieden een perfect evenwicht tussen gedurfde smaken en vertrouwde klassiekers. “We maken zelfs de klassieke smaken zoals zout, paprika en zout & peper buitengewoon. Onze nieuwe Sea Salt is geen doorsnee keukenzout, maar verfijnd zeezout. Onze nieuwe Paprika? Het gekende en gesmaakte Croky-aroma met zoete toets, maar dan nog intenser. En dan is er nog de Cheese & Pear waar de romige kaas samengaat met een vleugje peer. Bij Explosions doen we niet aan ‘gewoon’, maar aan buitengewoon intense smaken.”

Rake smaken van eigen bodem

Het Explosions-gamma werd gelanceerd met gedurfde smaken zoals Thai Curry, Sweet Chili en Sriracha om zich echt te onderscheiden. De speciale klassiekers vullen het assortiment perfect aan en overtreffen de commerciële verwachtingen. “Zowel de vertrouwde smaken met een twist als de meer avontuurlijke varianten slaan echt aan bij de consument. Intense smaken, zoals alleen wij ze maken.”

En dan is er nog het lokaal hero-karakter dat Croky een authentieke voorsprong geeft op concurrenten. “Van Belgische bodem tot Belgische winkelrekken – alles gebeurt hier. Terwijl andere merken formules wereldwijd doortrekken, ontwikkelen wij chips voor de Belgische smaakpapillen. Plus: ál onze Croky-producten zijn glutenvrij en het merendeel is vegan of vegetarisch.”

Croky
©

Croky

Sweeties: een verrassende sensatie

De gedroomde aanvulling voor het zomerseizoen? Croky’s limited edition Sweeties-assortiment dat met alle conventies breekt door zoet en zout te versmelten in drie gedurfde varianten:

  • Churros: de Spaanse zon in knapperige aardappelkunst
  • Salted Caramel: de rijke smaak van gezouten karamel
  • S’Mores: gesmolten marshmallow met een toets van chocolade en zoute cracker

“Bij proeverijen krijgen we steevast dezelfde reactie. Eerst grote ogen van verbazing en dan een enthousiaste ‘wow’. Het zijn geen smaken van dertien in een dozijn, je tong en hoofd moeten er even aan wennen.”

Voor retailers zijn de Explosions en Sweeties de uitgelezen kans om het segment te verrijken met producten die de consumenten verrassen, verleiden én terugbrengen voor meer. Hiermee bewijst Croky wat het merk zo bijzonder maakt: innovatie die aanslaat bij consumenten en die een meerwaarde is in het schap. Zo blijft Croky altijd relevant, zowel voor de consument als voor de retailer.