Na 25 jaar in de kleinhandel te hebben gewerkt, slaat Frederik De Vetter een nieuwe bladzijde in zijn carrière om en vervoegt hij de fabrikant van winkel- en magazijnuitrusting EasyRack.

Frederik De Vetter is een bekende figuur in de retail. Sommigen zijn hem misschien tegengekomen aan het begin van zijn carrière bij Carrefour, waar hij vijf jaar bleef, maar het is waarschijnlijker dat zijn naam verbonden blijft aan MediaMarkt. Daar was hij regiodirecteur, maar hij werd ook het gezicht van het merk bij Comeos. Als lid van de Benelux-directie van MediaMarkt speelde hij ook een belangrijke rol in de strategie voor het openen van nieuwe verkooppunten. 

We kenden het nieuws al, maar het werd pas op 20 januari werkelijkheid: op 47-jarige leeftijd heeft hij besloten zijn carrière een nieuwe wending te geven. Hij verlaat het bedrijf waarmee zijn naam vaak wordt geassocieerd om zich als partner en Chief Commercial Officer aan te sluiten bij EasyRack, een fabrikant van uitrusting voor winkels en magazijnen. Met zijn ervaring wil hij de groei van het bedrijf voortzetten en versterken. EasyRack levert modulaire meubeloplossingen die waarde toevoegen aan de ervaring van de klant, dankzij zijn technologie die het mogelijk maakt om op metaal te printen om het er bijvoorbeeld uit te laten zien als steen of hout. Het bedrijf levert ook winkelwagens, elektronische etiketten en innovatieve oplossingen gericht op duurzaamheid, zoals fietsenstallingen uitgerust met zonnepanelen. De komst van Frederik De Vetter geeft een extra impuls aan het bedrijf, dat vandaag zijn nieuwe website lanceert met een vernieuwde visuele identiteit.