De Belgische food retail is de afgelopen maanden 2% in waarde gegroeid ten opzichte van het jaar, zegt onderzoeksbureau Nielsen. En dat is vooral te danken aan prijsstijgingen en food, dat 2,5% groeit. Alle foodcategorieën positief, behalve warme dranken. De grootste uitschieter hier zijn de zoute snacks (+7,4%).
De non-food retail kent dan weer een daling van 1,2%. Prijsstijgingen van net geen procent, hebben de daling van 2,1% in volumes niet kunnen goedmaken. Enkel de health&beauty categorie bij het drugkanaal kan hier nog groeicijfers voorleggen. Bij de retailformules, zien we dat hard discount de grootste groeier is (+4%) en nu instaat voor 17,8% van de omzet in food retail. Ook open market, F1 en F2 groeien. Enkel de F3-winkels blijven dalen, dit keer met bijna 5%. Waarde-evolutie: Open market: +1,6% F3: -4,8% F2: +2,2% Hard Disc: +4% F1: +1,7%Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?