In 2024 werd Maison Perrier gelanceerd als een nieuw hoofdstuk in het verhaal van het iconische Franse watermerk Perrier. Onder de paraplu van Maison Perrier: sparkling waters met een smaakje, ideaal voor bewuste fijnproevers. Maison Perrier betreedt hiermee nieuwe segmenten, zoals energiedranken onder de noemer Energize, een tasty en premium alternatief voor klassieke energydrinks. Brand manager Romane Morreale licht de nieuwigheid sprankelend toe. 

Veel energie*, verrukkelijke smaak

Van mineraalwater naar powerdrink, een doordachte stap voor Perrier? “Met Maison Perrier bedienen we andere segmenten, zonder afbreuk te doen aan de identiteit van het merk. De bruisende dranken bestaan voor het overgrote deel uit water, verrijkt met heerlijke smaken.” 

Naast de fruitige Maison Perrier & Juice-drankjes, de verfrissende Forever-reeks en de elegante mocktails van de Chic-range, pakt Maison Perrier nu uit met Energize. “We zagen groeipotentieel in het segment, al is onze positionering wat anders. Merken binnen dit segment geven de voorkeur aan donkere kleuren en designs die vaak als mannelijk worden ervaren. Energize biedt een caloriearm alternatief met natuurlijke aroma’s en een elegant design.”

Gezonde kick voor meerwaardezoekers 

Maison Perrier toont zich innovatief, bewust van trends en consumentenvoorkeuren. Maar tot wie richt het huis zich precies met Energize? “Een vrij jonge doelgroep, tussen de 25 en de 45 jaar, die af en toe een boost kan gebruiken. Denk aan mensen die een drukke carrière combineren met een rijk sociaal leven. De perfectionisten die gaan voor een en-enverhaal: een energydrink die lekker smaakt, energie geeft* en mooi verpakt is.”

Energize is er in twee varianten: Lemon & Lime en Blackberry. Zonder bewaarmiddelen en kleurstoffen, maar mét infusie van groene thee, cafeïne en extra vitamines B. “Onze doelgroep hecht belang aan een kort en helder ingrediëntenlijstje en caloriearme drankjes. Daaraan komt Energize perfect tegemoet.”

Een gedurfd design

Om Energize duidelijk te onderscheiden van de andere sparkling waters van het merk én van de energiedranken van concurrenten, kreeg het product een exclusief jasje aangemeten. “De verpakking straalt energie uit. De zwarte kleur komt superkrachtig over, zeker in combinatie met de brullende leeuw en de neonkleurtjes. Maar het blijft wel allemaal stijlvol, in lijn met de premium uitstraling van Maison Perrier. Qua looks spreekt dit zowel mannen als vrouwen aan.”

Er staan al heel wat energiedrankjes in het schap, waaronder populaire merken met markante looks. In 2024 dook Energize al op bij Carrefour en in benzinestations, en nu ook bij Delhaize. “Visibiliteit is altijd een uitdaging. De meeste merken verkopen hun drinks in een cluster per vier in plaats van in single cans. Energize is deze lente ook beschikbaar in een cluster om nog meer op te vallen.”

Ondersteunende campagnes

Maison Perrier geeft de bekendheid een boost met slimme marketingcampagnes en aandachtstrekkers in het schap zelf. “Naast promo’s, wobblers en shelfstoppers zetten we onze campagne met brand ambassadors verder. Die belichamen perfect het DNA van het merk en zorgen voor extra naambekendheid. Dat is mooi meegenomen voor de retailer.”

Met Energize boort Maison Perrier een nieuw segment aan op een manier die trouw blijft aan alles waarvoor het merk staat. Van nature elegant, verkwikkend en verrassend. 

*Thiamine draagt bij tot een normaal energieleverend metabolisme. Niacine en vitamine B6 dragen bij tot de vermindering van vermoeidheid en moeheid. Consumeer met mate als onderdeel van een gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl.