Partner content Elektrische laadpalen voor uw klanten? Dan moet u bij Powerdot zijn!
Powerdot
Exclusief
Powerdot
België telt al meer dan 250.000 elektrische auto’s. In 2030 zullen dat er meer dan twee miljoen zijn, goed voor ruim een derde van het wagenpark: een goede reden voor retailers om hun parkeerplaatsen uit te rusten met oplaadpunten. Powerdot, de grootste onafhankelijke speler in Europa op dat gebied, heeft het ideale aanbod: flexibel, geen kosten en het kan zelfs veel opleveren!
Elk jaar rijden er meer elektrische auto’s op onze wegen. En je ziet ze ook steeds vaker op de parkings van winkelcentra en warenhuizen: een ideale plek om even op te laden, tijdens het boodschappen doen.
“Het is dan ook een uitstekend idee om laadpalen te plaatsen”, meent Rodolphe Terlinden, general manager van Powerdot België & Luxemburg, een Europees bedrijf gespecialiseerd in het financieren, plaatsen en uitbaten van snellaadstations op handelslocaties, zoals bij hotels, winkels of restaurants. Powerdot is actief in zes landen en overschreed onlangs de kaap van 10.000 laadpunten, waarvan een honderdtal in België, met name op parkings van Intermarché, Carrefour Market en Ibis-hotels.
Powerdot
“Er zijn veel goede redenen om commerciële parkings van laadpunten te voorzien en wel zo snel mogelijk. Enerzijds gaat het om een wettelijke verplichting die geleidelijk aan wordt opgelegd, maar anderzijds biedt het ook kansen. Door laadpalen te plaatsen, kan de ruimte rendabel worden gemaakt, omdat de laadstations een rechtstreeks inkomen opleveren. Daarnaast is het ook mogelijk om de klantentrouw te versterken en nieuwe klanten aan te trekken: als mensen weten dat ze hun auto kunnen opladen op de parking van een bepaalde winkel, zullen ze daar ongetwijfeld sneller hun boodschappen gaan doen dan elders, waar ze niet zeker zijn dat ze een laadpunt zullen vinden. En ze zullen ook terugkeren: zoiets wordt al snel een gewoonte. Onze laadpunten met scherm kunnen zelfs dienen als marketingtool, om er bijvoorbeeld promoties voor bepaalde producten uit de winkel op te tonen. Op die manier kunnen retailers tegelijk de toestroom van klanten en het volume van hun aankopen verhogen! Én ze dragen ook nog eens bij aan een duurzamere mobiliteit.”
En de winkeliers hoeven zelfs niet eens te investeren, want Powerdot bekostigt de plaatsing, uitbating en alle fasen van deployment. “Het is zelfs lucratief voor de partner, met wie wij van bij het begin de inkomsten uit de laadstations delen”, onderstreept Terlinden.
Maar het belangrijkste voordeel van Powerdot is vooral de specialisatie en de flexibiliteit. “We leggen ons bijna uitsuitend toe op commerciële locaties en op snellaadstations, en dat biedt een groot voordeel: met onze palen kun je de meeste elektrische auto’s in 30 à 45 minuten voor 80% opladen, terwijl je met een trage oplaadbeurt amper een paar percentjes extra rijbereik kunt winnen. Onze stations bieden ook een zekere flexibiliteit: we kunnen de structuur, het aantal plaatsen en hun vermogen aanpassen, afhankelijk van het type terrein, om zo de laadervaring en de ingenomen ruimte te optimaliseren. De gebruiker hoeft ook geen specifieke app te installeren om onze palen te gebruiken: we zijn aangesloten bij alle mobiliteitsplatformen, laadkaarten en we aanvaarden alle betaalmiddelen via QR-code en een terminal.”
Powerdot staat tot slot ook garant voor betrouwbaarheid, met een operationele beschikbaarheidsgraad van meer dan 98%. Niet alleen is het materiaal digitaal verbonden en wordt het vanop afstand bewaakt, maar daarnaast voeren technici (de ‘Rangers’) ook meerdere keren per jaar een preventieve check-up uit. En mocht er ondanks alles toch nog een probleem opduiken, dan kunnen de gebruikers rekenen op bijstand van een intern Powerdot-callcenter, dat 24/7 bereikbaar is.
Powerdot België
Rodolphe Terlinden
rht@powerdot.eu
T. (+32) 496 22 44 98
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?