EasyRack
Exclusief
EasyRack
Een goede winkelinrichting straalt beleving uit. EasyRack is een jong bedrijf dat zich specialiseert in extra beleving in de winkel. Hun recept? Snel realiseerbare oplossingen, focus op visuele aantrekkelijkheid, slimme technologie en enthousiaste medewerkers, zeggen oprichter en CEO Niek Haesaerts en CCO Frederik De Vetter.
EasyRack werpt zich op als dé one-stop-shop voor winkels, magazijnen en merken. “Winkelrekken? Natuurlijk! Daarnaast zetten we in op beleving, ledverlichting, elektronische labels, karretjes en manden, stallingen én magazijninrichting”, zegt Niek Haesaerts. De afdeling EasyPrint brengt niet alleen de beleving naar een hoger niveau, maar geeft ook de finishing touch bij Shop-in-Shop oplossingen van diverse merken. Je kan bijvoorbeeld ook een exclusieve houtlook creëren voor de bier- of wijnafdeling. Met het SoluM ESL-systeem van EasyLabel krijg je snel en eenvoudig controle over de prijs- en stockinformatie, alsook vele andere parameters van de producten in je winkel of magazijn, wat zorgt voor tijdsbesparing, minder fouten en altijd up-to-date prijzen. Met EasyTrolley leveren ze ook winkelkarren, -mandjes en mobiele containers, en tot slot zorgt de productieafdeling Easy-Matic voor verschillende soorten overkappingen, zoals fiets- en karrenstallingen of patio’s.
Toegankelijkheid, vriendelijkheid, meedenken met de klant: EasyRack zet daar als challenger zwaar op in. “Onze medewerkers stralen enthousiasme uit en klanten merken dat”, zegt Frederik De Vetter, die nog meegeeft dat het bedrijf zich aan het klaarmaken is om nog sneller en efficiënter klanten te bedienen – de opening van een nieuw gebouw in Evergem was daartoe al een eerste stap. “Wij willen klanten ontzorgen”, zegt hij. “En we dragen bij tot het duurzaamheidsstreven van klanten door het gebruik van monomaterialen en elektronische labels in de plaats van papieren of kartonnen labels.”
EasyRack is jong maar ambitieus. “We willen op zijn minst de nummer 2 worden”, zegt Niek Haesaerts. “Wij willen een bedrijf zijn waar mensen graag werken en met wie bedrijven graag samenwerken.”
In de vertrekhal van Brussels Airport ruilde Panos papieren prijskaarten in voor digitale exemplaren. Samen met EasyRack werkte men een plan uit met de beste oplossingen voor alle vestigingen op de luchthaven. Communicatie en follow-up waren belangrijke factoren om met EasyRack te werken, zegt Rabia Kirer: “Er was veel ondersteuning, maar ook een grote verscheidenheid aan apparatuur. We hebben daarom onze samenwerking zelfs uitgebreid met andere digitale apparatuur. Het resultaat? Niets dan positieve feedback van klanten en medewerkers. De boodschappen zijn duidelijker en we kunnen alles met een paar klikken (vanop een afstand) beheren.”
Colruyt Group zocht een alternatief voor de winkelwagens in de 250 Colruyt-filialen, volwaardig op het vlak van kwaliteit, leverbetrouwbaarheid en prijs. “Van bij het eerste contact bleek EasyRack een goede partner te zijn, door de klantvriendelijkheid en hulpvaardigheid, de eerlijke en directe communicatie en kwaliteitsvolle producten aan competitieve prijzen”, zegt Wim Van Verre. “Dat is altijd zo gebleven, waardoor de samenwerking is toegenomen.” Voor Colruyt Group werd EasyRack een extra partner voor winkelwagens, -manden en -wagenstallingen bij Colruyt, Okay en Bio-Planet. “Een voordeel op het vlak van risicospreiding en marktconforme prijzen, terwijl we er een partij bijkregen voor vragen over een klantgerichte winkelinrichting.”
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?