Uit een onderzoek van GfK blijkt dat de Belgische e-commercesector voor het vijfde opeenvolgende jaar groeit. Er werd in de eerste drie kwartalen van dit jaar 8,38 miljard euro uitgegeven, een groei van 6% tegenover dezelfde periode vorig jaar.

Voor het vijfde jaar op rij hebben Belgische consumenten online meer geld uitgegeven, zo blijkt uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een studie die uitgevoerd werd door GfK in opdracht van BeCommerce, met de steun van PostNL en Google. In de eerste drie kwartalen van dit jaar werd er 8,38 miljard euro uitgegeven, een groei van 6%.

"Op drie maanden van het einde van het jaar is de kaap van 11 miljard in zicht, zeker als je weet dat de eindejaarsperiode, samen met online koopdagen als Singles' Day, Black Friday en Cyber Monday, nog niet in de cijfers opgenomen zijn", zet Sofie Geeroms, managing director van BeCommerce.

In de loop van de zomer zijn er 26,5 miljoen aankopen uitgevoerd via het internet. Dat is een stijging van 10% tegenover dezelfde periode vorig jaar, toen er 23,85 miljoen aankopen gedaan werden. De top drie bestaat uit vliegtickets en logement (87%), tickets voor attractieparken en evenementen (76%) en reizen (68%).

-