Albert Heijn opent dit jaar zijn vijfde Home Shop Center (HSC) om de forse groei van e-commerce te ondersteunen. Het nieuwe HSC biedt plaats aan circa 1.000 nieuwe medewerkers. Daarnaast blijft de retailer innoveren in de markt van thuisbezorgen met nieuwe services en met initiatieven als Allerhande Kookt.

Recente cijfers van onderzoeksbureau GfK laten zien dat de groei van online omzet vooral komt uit thuisbezorging. “Wij herkennen die trend”, zegt Philip Padberg, de nieuwe general manager van ah.nl. “De afgelopen jaren heeft Albert Heijn het thuisbezorgen van boodschappen steeds makkelijker gemaakt door onder andere track&trace, de landelijke uitrol van de bezorgbundel in combinatie met gratis bezorging bij bol.com en een lager minimum bestelbedrag op woensdag en donderdag. We gaan dit jaar door met de vernieuwing van onze e-commerce diensten”, verduidelijkt Padberg.

Bij sommige Pick Up Points, met name buiten stedelijke gebieden, is een verschuiving te zien naar thuisbezorging. Daarom worden de komende periode enkele Pick Up Points gesloten.

Extra Home Shop Center en HUB’s

Om de enorme groei bij te kunnen benen, opent Albert Heijn dit jaar een vijfde Home Shop Center in Amsterdam. Dit HSC, waar het volledige assortiment onder één dak komt, biedt plek aan zo’n 1.000 medewerkers en gaat wekelijks circa 40.000 online bestellingen verwerken. Ook het aantal HUB’s breidt uit voor een nog efficiëntere bezorging. De andere HSC’s van Albert Heijn staan in Almere, Eindhoven, Rotterdam en de Meern.