Dierendonck
Dierendonck
Hendrik Dierendonck opent op 24 oktober zijn achtste vestiging in Waterloo. Dat is meteen de eerste winkel in Wallonië en de eerste die als franchise wordt uitgebaat.
Op 49-jarige leeftijd is Hendrik Dierendonck het boegbeeld van de befaamde slagerij Dierendonck in Vlaanderen. Zijn winkel in Sint-Idesbald heeft gezelschap gekregen van andere in Nieuwpoort, Kortrijk, Brussel-Centrum, Ukkel en nu Waterloo. Maar Dierendonck is ook eigenaar van het populaire restaurant: 'Carcasse' in Koksijde en sinds kort ook van een tweede vestiging in Knokke. De Dierendonck groep heeft nu meer dan 140 werknemers en heeft een omzet van 32 miljoen euro. Het bedrijf levert ook gerijpt vlees en worsten aan toonaangevende horecazaken, Cru-outlets en tien Delhaize-winkels die uitgebaat worden door zelfstandigen.
Hoewel Hendrik Dierendonck in het zuiden van het land niet dezelfde media-aandacht geniet als in Vlaanderen, heeft zijn reputatie toch de taalgrens overschreden, waardoor hij zijn geografische expansie in Franstalig België kan voortzetten, zoals hij uitlegt: “In onze vestigingen aan de kust en in Brussel komen regelmatig klanten uit Waals-Brabant. Lasne, Waterloo, Ter Hulpen,… fervente aanhangers en trouwe consumenten! Wij hadden al langer plannen om letterlijk dichter hen te staan. Nu wij de perfecte locatie en de juiste mensen hebben gevonden, ben ik heel gelukkig dat wij aan hun wensen tegemoet kunnen komen.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?