Deliveroo heeft vandaag grote veranderingen bekendgemaakt om in te spelen op de groeiende trend van klanten die bewuste keuzes willen maken. Zo wil het leveringsplatform de manier waarop het allergeen- en calorie-inhoud op menu’s weergeeft, aanpassen omdat het de transparantie voor de consument vergroot en de actie in het restaurant op dit gebied bevordert. 

Tot nu toe waren restaurants en afhaalrestaurants niet in staat om op de informatie over granen allergieën weer te geven voor elk gerecht, in plaats daarvan werd het wel gecommuniceerd via het personeel van het restaurant. Om dit aan te pakken heeft het ingenieursteam van Deliveroo samengewerkt met restaurantpartners om een nieuwe instrument te ontwerpen die dit ook mogelijk maakt voor levering. Deliveroo was het eerste leveringsplatform in het Verenigd Koninkrijk dat informatie over allergenen voor ieder gerecht van het menu aanbiedt et die optie komt nu ook naar België.

In de komende weken en maanden zal Deliveroo in het menu meer informatie over allergenen voor ieder gerecht uitrollen, waardoor klanten meer allergeentransparantie krijgen voordat ze bestellen. Samen met deze belangrijke update van de menu's heeft Deliveroo onmiddellijk wijzigingen aangebracht om bestaande allergeenwaarschuwingen prominenter in de app te plaatsen en het voor klanten gemakkelijker te maken om contact op te nemen met restaurants die zich zorgen maken. 

In een eerste fase zal de tool getest worden door Ellis Gourmet Burger, Le Pain Quotidien en The Huggy's Bar, die samen bijna 40 sites hebben. Deze restaurants zullen bij elk afzonderlijk gerecht weergeven welk van de 14 EU-allergenen er aanwezig zijn. Deliveroo zal op zijn beurt alle partners aanmoedigen om gedetailleerde allergeen- en calorie-informatie toe te voegen en zal technische ondersteuning beschikbaar stellen voor degenen die besluiten dit te doen, zodat dit zo snel en soepel mogelijk kan gebeuren.