Decathlon krijgt Alltricks, de Franse speler die actief is in de online verkoop van fietsartikelen, in handen. Op die manier wil Decathlon zich onderscheiden en zijn online groei versnellen. 

Decathlon neemt een meerderheidsbelang in Alltricks, de Franse leider wat de online verkoop van fietsartikelen betreft. Op die manier wil de sportketen zijn online groei versnellen en een nieuwe specifieke en veeleisende doelgroep aantrekken. Hoewel Decathlon zich vooral focust op zijn eigen fietsmerken, verkoopt Alltricks een ruim assortiment aan verschillende fietsmerken. 

Dankzij deze overname kan Alltricks op zijn beurt de ontwikkeling van zijn fysieke winkelpark versnellen en een beroep doen op het grote netwerk van Decathlon. Zo kan het bedrijf naamsbekendheid verwerven buiten Frankrijk. De oprichter en CEO van Alltricks, Gary Anssens, blijft wel een belangrijk aandeel in het bedrijf houden. Hij zal ook de topman van het bedrijf blijven.

Hoeveel Decathlon neertelde voor de transactie is niet duidelijk. In 2018 behaalde Alltricks nog een omzet van 65 miljoen euro en voorspelde het dat het dit jaar zo’n 80 miljoen euro omzet zou boeken.