Sportwinkelketen Decathlon lanceert een maandabonnement voor sportmateriaal en -kleding. De dienst gaat van start in Antwerpen en Luik (Alleur) en bestaat uit drie verschillende formules.
Na een test bij 70 klanten gaat Decathlon onder de naam We Play Circular van start met een abonnement voor sportmateriaal en -kledij van de eigen merken, met uitzondering van veiligheidskledij en verbruiksgoederen. De dienst richt zich vooral op gezinnen met kinderen die sportuitrusting nodig hebben voor in hun vrije tijd, maar ook voor wanneer ze nieuwe sporten willen ontdekken, maar nog niet meteen alle bijhorende uitrusting willen aanschaffen. Geïnteresseerden kunnen zich via de website van Decathlon inschrijven en kleding, uitrusting en accessoires voor alle sporten selecteren. De producten kunnen opgehaald en teruggebracht worden in één van de twee winkels waar de abonnementsdienst aangeboden wordt. Het aanbod is beperkt tot 1.000 abonnees, bij de opening zal dat 150 zijn, waarna het aantal stapsgewijs opgevoerd wordt. Er zijn drie abonnementsformules (25 euro, 50 euro en 95 euro per maand), naargelang de prijscategorie van het materiaal dat ontleend wordt. Die prijscategorie varieert van 400 tot 2.000 euro. Gebruikers kunnen de spullen bijhouden zolang ze willen. Het gaat om een Europese primeur, laat Decathlon nog weten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?